Comparație între promisiunile neonorate ale Guvernului Ponta 1/2 și Programul „dacă și cu parcă” Ponta 3
BUGET
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
|
FINANȚE
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
|
MUNCĂ
Ponta 2 | Ponta 3 |
Salarizare:
Pensii:
Asistență socială:
|
FONDURI EUROPENE
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
INDUSTRIE, COMERȚ ȘI COMPETITIVITATE
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
DEZVOLTARE ȘI ADMINISTRAȚIE
Ponta 2
|
Ponta 3 |
Direcții de acțiune – Creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene
|
|
EDUCAȚIE
Ponta 2 | Ponta 3 |
Programe propuse pentru educaţie – ŞANSE EGALE DE ACCES LA EDUCAŢIE PENTRU FIECARE COPIL DIN ROMÂNIA
|
CERCETARE ȘTINȚIIFICĂ
Ponta 2 | Ponta 3 |
Direcții de acțiune
|
SĂNĂTATE
Ponta 2 | Ponta 3 |
Resursa umană:
|
AGRICULTURĂ
Ponta 2 | Ponta 3 |
Direcții de acțiune – Dezvoltarea agriculturii și a satului românesc
Camerele agricole
|
Viitorul agriculturii si al satului romanesc
|
COMUNICAȚII
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
ENERGIE
Ponta 2 | Ponta 3 |
Obiectivul 1 – Securitatea energetică:
Obiectivul 2 – Eficiența energetică și protecția mediului:
Măsurile specifice care vor fi adoptate pentru protecția mediului sunt următoarele:
Obiectivul 3 – Creșterea competitivității
Măsuri pentru creșterea competitivității:
Obiectivul 4: Incurajarea investitiilor. Este imperios necesar ca România sa recastige increderea investitorilor prin:
Obiectivul 5: Protectia consumatorilor de energie
Obiectivul 6: Energie din surse regenerabile
|
|
EXTERNE
Ponta 2 | Ponta 3 |
Obiectiv de guvernare
Reforma instituţională şi creşterea capacităţii instituţionale a diplomaţiei:
|
Direcţii de acţiune – Creşterea şi consolidarea profilului şi rolului României
Fructificarea parteneriatelor României în plan bilateral şi multilateral, precum şi a altor relaţii de importanţă strategică:
|
JUSTIȚIE
Ponta 2 | Ponta 3 |
|
|
MEDIU
Ponta 2 | Ponta 3 |
Protecţia mediului – Conservarea biodiversităţii şi utilizarea durabilă a componentelor sale:
Revitalizarea Deltei Dunării prin management adaptativ bazat pe conservarea biodiversităţii şi dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale:
|
TINERET ȘI SPORT
Ponta 2 | Ponta 3 |
Direcții de acțiune – Sport
|
TRANSPORTURI
Ponta 2 | Ponta 3 |
Transport aerian
Transport naval
|
Transport aerian
Transport naval
|
TURISM, IMM ȘI MEDIUL DE AFACERI
Ponta 2 | Ponta 3 |
Strategie în turism:
Turismul pe litoralul românesc
Agroturismul
Turismul cultural
Turismul în Delta Dunării
Măsuri fiscale pentru stimularea turismului românesc
|
Cooperare instituţională în sprijinul promovării turistice
Tursimul pe litoralul românesc
Turismul la munte:
Turismul cultural
Facilități fiscale pentru crearea de locuri de muncă:
|
Ponta 2
PRINCIPALELE IPOTEZE MACROECONOMICE
Proiecţia principalilor indicatori macroeconomici
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
|
– Produs intern brut, creştere reală fata de anul precedent, % |
0,9 |
2,0 |
3,0 |
3,3 |
3,5 |
– Deficitul contului curent, %PIB |
-3,7 |
-3,8 |
-4,0 |
-4,3 |
-4,5 |
Creşterea preţurilor de consum | |||||
– sfârşitul anului |
5,1 |
3,5 |
3,0 |
2,5 |
2,3 |
– medie anuală |
3,4 |
4,3 |
3,3 |
2,8 |
2,5 |
Cursul de schimb mediu – lei/euro |
4,45 |
4,50 |
4,45 |
4,40 |
4,40 |
Deficitul bugetar, %PIB, metodologia pe fluxuri de numerar (cash) |
-2,2 |
-1,8 |
-1,4 |
-1,4 |
-1,3 |
Datoria publica bruta, % PIB, metodologia europeana |
34,4 |
33,9 |
33,0 |
32,9 |
32,1 |
Sursa: CNP, FMI, 2012
Ponta 3
PRINCIPALELE IPOTEZE MACROECONOMICE
Proiecţia principalilor indicatori macroeconomici
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
|
– Produs intern brut, creştere reală fata de anul precedent, % |
0,6 |
3,5 |
2,3 |
2,5 |
3,0 |
– Deficitul contului curent, %PIB |
-4,4 |
-1,1 |
-1,2 |
-1,2 |
-1,5 |
Creşterea preţurilor de consum | |||||
– sfârşitul anului |
4,95 |
1,55 |
3,4 |
2,5 |
2,3 |
– medie anuală |
3,33 |
3,98 |
2,5 |
2,8 |
2,5 |
Cursul de schimb mediu – lei/euro |
4,46 |
4,42 |
4,45 |
4,40 |
4,40 |
Deficitul bugetar, %PIB, metodologia pe fluxuri de numerar (cash) |
-2,5 |
-2,5 |
-2,2 |
-1,4 |
-1,4 |
Datoria publica bruta, % PIB, metodologia europeana |
38,0 |
38,2 |
39,0 |
38,7 |
38,5 |
Sursa: CNP, FMI, 2014
Comentarii 12
,SA-I INVATAM PE POLITICIENI SA INTELEAGA,CUM E TREABA CU TAXELE SI IMPOZITELE’
Subtitlu-LECTIE PRACTICA DESPRE HOTIA LA DRUMUL MARE A ACTUALULUI GUVERN’
Nimik pe lumea asta nu are un impact mai puternic decit o demonstratie facuta practic si public,asa incit emotia sa faca astfel incit cei care participa la demonstratie sa traiasca LIVE,drama prin care trec in ROMANIA,datorita HAIDUCIEI LA CARE SE PRETEAZA GUV. ROM. in ce priveste taxarea.
Asadar,ANDREEA,iti ofer posibilitatea sa folosesti la rindul tau aceasta demonstratie pt a-i face pe colegii tai de partid,dar mai ales pe ADVERSARII SOCIALIST-BOLSEVICI,CA,SUPRATAXAREA EXERCITATA DE STATUL ROMAN,FACE CA MIMLIOANE DE TINERI SA PARASEASCA TARA ,PT A MUNCII SI A PLATI TAXE SI IMPOZITE IN STATE PRIETENOASE SI CU BUN SIMT.
Si acum iata in ce a constat demonstratia:
Simbata,de 8 Martie,am fost invitat la o sindrofie,ocazionata de sarbatoarea despre care stiti cu totii,la care au fost invitati si citeva-FETE POLITICE CU INFLUENTA LOCALE,printre care si citiva PESEDISTI CU SOTIILE.
In toiul petrecerii,cind a venit vorba de CADOURILE CE URMAU A FI OFERITE ,am luat microfonul,si in fata invitatelor imbujorate de curiozitate le-am facut urmatoarea demonstratie.
Am cerut un CORNET MARE DE INGHETATA,BINE ASORTAT,invintind in acelasi timp linga mine,pe cea mai rasfatata femeie de la petrecere,si i-am spus asa,UITE,INGHETATA ASTA E A TA,DAR UN SFERT DIN EA,IAU EU,AICA ATIT CIT REPREZINTA T.V.A.-UL,APOI,AM RASTURNAT PE JOS RESTUL INGHETATEI,SPUNINDU-I RASFATATEI DOAMNA CA ALEA SUNT IMPOZITELE PE CARE FIRMA LE PLTASTE STATULUI,SI PT CA A MAI RAMAS CORNETUL GOL,I L-AM OFERIT,URINDU-I POFTA BUNA,SI BINENTELES SA VOTEZE SI DE AICI INCOLO PS,ASA CUM MAI VOTASE……….
Morala:cit se poate de simpla-dupa ce o firma plateste tot ce inseamna taxe si impozite ramine cu-COSUL GOL SI GAURA DE LA COVRIG.
Asadar,PROGRAMUL PILOT,SI MAI TIRZIU CONTROALELE IN FORTA LA CARE SA ANGAJAT VICTOR PONTA IN FATA F.M.I-nu vor face altceva decit sa irite,enerveze si PLECAREA IN MASA……….
P.S.-Andreea,sa-mi spui,daca ti-a placut ,DEMONSTRATIA………….
Tot ceea ce ai scris tu este anulat de faptul că în timp ce guvernul Băsescu-Boc a tăiat salariile, pensiile bursele şi alocaţiile copiilor, guvernul Ponta le-a reîntregit. Băsescu şi Boc vă râd în nas din ograda Mişcării Populare. Mai pe româneşte spus:
EI AU FĂCUT-O ŞI VOI O TRAGEŢI!
Răspunde la următoarea întrebare:
Ce te faci dacă Băsescu şi gaşca lui revin în PDL?
PDL are drumul lui si trebuie sa-si consolideze la europarlamentare pozitia de al doilea cel mai mare partid din Romania, respectiv primul partid pe dreapta.
Bă n-auzi!
EU AM FAŢĂ DE PROST SAU DE ZAPA?
Imi rezerv dreptul de a fi mai franca in partid, la momentul potrivit. Camdeodata ma concentrez sa tin spatele PDL pentru a nu fi daramat de rau-voitori.
Sigur e pe drumul cel bun.
15 voturi in senat pentru sefie.
Prietene, cati candidati au fost la sefia senatului? De la psd, pnl si pdl, cumva? Da. Acestea sunt cele trei partide care conteaza.
93-45-15.
) Navodari sa mai cistige campionatul.

Da, sigur ala cu 15 conteaza
Hai mai Andreea, sa fim seriosi.
Adica PDl ar fi trebuit sa fie serios.
Cind ai 15 voturi in senat nu propui candidat la sefie.
Comparam cu fotbalul.
Cam tot atatea sanse are Sageata (fara aluzie la PNL
Si spre surprinderea mea au fost doar candidati de dreapta.
3 liberali.
Sa mai spuneti ca nu e dreapta la putere.
Aha, acum am văzut răspunsul, scuze.

BUN RĂSPUNS!
http://adevarul.ro/news/politica/guvernarea-ponta-iii-fisa-medicala-1_531d7cc30d133766a8c44b0e/index.html
,GASELNITA GUVERNULUI PENAL-PREMII DE EXCELENTA-SAU MITUIREA BUGETARILOR CORUPTI’
De cind a inhatat puterea prin minciuna,furt la urne si mituirea electoratului captiv,PSD,are citeva proiecte diabolice,care au ca scop-PRELUAREA INTREGII PUTERI IN STATUL ROMAN SI EVIDENT INSTALAREA DICTATURII ROSII.
Primul si cel mai important proiect a fost si este ,UMANIZAREA PENALILOR PESEDISTI,TOTI,DAR ABSOLUT TOTI FOSTI BUGETARI,care si-au clait carierele pe servilism,minciuna,HOTIE,si coruptie,care are ca finalitate,un stat sarac,cetateni saraci ,si un mediu privat,viciat si neputincios.
Un alt proiect drag GUVERNULUI PONTA,este punerea diverselor segmente sociale,unele impotriva altora,MEDIU PRIVAT,IMPOTRIVA BUGETARILOR.
Si nu cel din urma,STIMULAREA UNOR BUGETARI CU BANI,LUATI CU JAPCA DIN TAXE SI IMPOZITELE PRIVATILOR PT FIDELIZAREA ACESTORA SI FOLOSIREA LOR IN CAMPANII ELECTORALE.
In timp ce,ROVANA PLUMB,ANUTA CU SYRLE SI TRIMBITE PRIME DE EXCELENTA,VICTOR PONTA CU UN CINISM DIABOLIC,ANUNTA CONTROALE PESTE CONTROALE IN MEIUL PRIVAT,AMENZII DA-TE AIUREA,PT CA NU ESTI PESEDIST,cu alte cuvinte JEFUIREA SI MAI APOI,DISTRUGEREA A CEEA CE A MAI RAMAS DIN SECTORUL PRIVAT.
Cum e posibil sa anuti prime de excelenta,cind:
SANATATEA TRAGE DE MOARTE,INTRI IN SPITAL CU O BOALA SI DACA AI NOROC ,IESI CU 5 BOLI,TOATA LUMEA DIN SPITAL,DE LA PORTAR LA MEIC ITI CERE BANI,IAR GINDACII SI SOBOLANII AU DEVENIT PACIENTI DE LUX.
Invatamintul-Este putred,SPAGILE,SUNT LECTII DESCHISE,PROFESORII OFERA EXPERTIZA DOAR SI NUMAI PT CUM SA DEVII CORUPT,FETELOR PROSTITUATE,si evident politician de succes-PRIN PLAGIAT.
POLITIA+JANDARMERIA-Lovit de o coruptie endemica-DE LA VILELE CU EPOLETI LA SPAGA PT INCALCAREA REGULILOR DE CIRCULATIE,PINA LA A FI APARATUL DE BATUT DEMONSTRANTI-VEZI PUNGESTI.
FUNCTIONARII DIN MIN. DE FINATE-Ei astia,SUNT ADEVARATI CAMATARI,INCEPIND CU DAN RADU RUSANU,DANIEL DAIANU,SEFUL FISCULUI ,PINA LA ULTIMUL AGENT FISCAL.
Si,atunci,vin si INTREB ,SI-MI STRIG OBIDA CATRE opozitia de dreapta:
Mai oameni buni,ati inebunit cu totii,VOI NU VEDETI IN TARA ASTA NUMAI BUGETARI??????????
Cine vreti voi sa va voteze,daca nu veniti cu DISCURSURI CLARE,ADRESATE MEDIULUI PRIVAT,ANGAJATILOR DIN MEDIUL PRIVAT,CARE DE LA INCEPUTUL CRIZEI ECONOMICE DUC GREU,SI CARE ASTEAPTA DE LA VOI,POLITICIENII DE DREAPTA,UN SEMN,UN SINGUR SEMN DE INTELEGERE SI BUN SIMT.
60% AU STAT ACASA,dezamagiti,DE IMPOZITUL FORFETAR,SCOS DE PESEDISTUL NICA IN 2009,DE FRICA SI INCAPACITATEA GUV. BOC DE A TRECE LA CURAJOSUL PROGRAM CU 10% IMPOZIT PE PROFIT,SCADEREA C.A.S CU 7 PROCENTE, SI REDUCEREA T.V.A CU 5 PROCENTE.
Daca in primele6-8 luni,incasarile ar fi suferit,in urmatorii 2 ani,incasarile ar fi spart orice asteptari,evaziunea s-ar fi diminuat simtitor iar ECONOMIA AR FI DUDUIT DIN NOU.
Asa ca PD-L, ,AI DE ALES,INTRE PENSII NESIMTITE SI PRIME DE EXCELENTA SI RELAXAREA MEIULUI PRIVAT,INTRE REDUCEREA NUMARULUI DE BUGETARI SI A CHELTUIELILOR CU INTRETINEREA STATULUI SI STIMULAREA MEDIULUI PRIVAT-MOTORUL SANATOS AL ECONOMIEI,SI AL CONSUMULUI.
Vot surpriză la Bruxelles: Micii româneşti au primit undă verde de la Comisia Europeană
Comisia Tehnică din cadrul Departamentului pentru Sănătate a Comisiei Europene (SCOFCAH) a votat astăzi aprobarea listei de aditivi ce pot fi folosiţi pentru produsele alimentare tradiţionale după ce în urmă cu mai puţin de o lună fusese luată decizia de a amână acest vot pentru luna iunie.
În urma şedinţei de astăzi pe lista de aditivi a fost inclus şi bircarbonatul de sodiu (E500) ceea ce înseamnă că reţeta tradiţională a micilor româneşti este considerată ca fiind legală de Departamentul pentru Sănătate al Comisiei Europene. Votul pozitiv a însemnat obţinerea unei majorităţi calificate de 72% în cadrul comisiei formate din experţi ai celor 28 de state din UE. România a fost reprezentată în acest for de Corina Zugravu de la Institutul Naţional de Sănătate Publică.
Unda verde primită de micii româneşti în cadrul acestei comisii reprezintă un pas esenţial iar acum reţeta tradiţională românească mai are de parcurs un singur pas: cel al votului final din Parlamentul European.
“Comisia a introdus acest vot în şedinţa de astăzi chiar dacă la întâlnirea anterioară fusese luată decizia de devansare a votului pe acest subiect. Este o victorie atât a mediului asociativ românesc cât şi a autorităţilor şi un exemplu de conlucrare între cele două părţi”
(Ştefan Pădure, directorul general al Asociaţiei Române a Cărnii)
Întreaga criză a micilor a început în urmă cu trei ani, atunci când producătorii şi asociaţiile din industria cărnii au descoperit că un regulament european ce stabileşte folosirea aditivilor în industria alimentară nu include bicarbonatul de sodiu.
Acest aditiv este esenţial în industria locală a cărnii pentru prepararea reţetei micilor, iar în lipsa sa, compoziţia produsului ar trebui să fie schimbată radical.
Fără bircarbonatul de sodiu, actuala reţetă a micilor nu mai poate fi realizată de procesatorii industriali.
După ce întreg scandalul potenţialei interziceri a micilor a intrat în lumina reflectoarelor în primăvara anului trecut, procesatorii români au făcut demersuri la Bruxelles şi au inclus micii într-o listă a produselor tradiţionale, argumentând că în spatele produsului este o întreagă poveste cu o primă atestare documentară în urmă cu 93 de ani.
Pe această listă a produselor tradiţionale se mai găseşte şi burgerul sau cârnatul spaniol chorizo.
Micii sunt în România o piaţă unde se fac afaceri de 50 de milioane de euro anual, o bună parte fiind acoperită de vânzările la negru.
Datele arată că anual se produc şi se vând aproximativ 22.000 de tone de mici din care o bună parte este acoperită de lunile mai, august şi septembrie, atunci când consumul este dublu faţă de celelalte luni.
Acest produs acoperă sub 2% din rulajele întregii pieţe de carne procesată şi este unul dintre cele mai polarizate segmente ale acestei industrii.
Jumătate din piaţă este acoperită de mărcile private şi de brandurile mici locale sau regionale, iar restul este împărţit între cinci jucători mari.
Cei mai mari producători de mici din România sunt Doly-Com Botoşani, Diana, Aldis Călăraşi, CrisTim şi Angst. Niciunul dintre aceşti cinci jucători nu are o cotă de piaţă care depăşeşte 25%.
Două treimi din piaţa micilor este acoperită de sortimentul de vită-porc, alte 25% de preparatul făcut din carne de porc, iar restul este împărţit de vită, oaie şi alte sortimente.
Lista evenimentelor ce au dus la criza micilor în România
Decembrie 2008
Uniunea Europeană publică un document ce reglementează folosirea aditivilor în produsele alimentare. Practic, documentul introduce un cadru pentru întreaga piaţă a aditivilor din industria alimentară europeană.
Noiembrie 2011
Uniunea Europeană adaugă regulamentului publicat în 2008 o anexă prin care se stabilesc aditivii pentru fiecare categorie de produs în parte (carne, sucuri, gume etc.). La acest moment producătorii români şi asociaţiile profesionale din industria cărnii descoperă că bicarbonatul nu este inclus în categoria preparatelor din carne.
Aprilie 2013
Asociaţia Română a Cărnii înaintează alături de asociaţia europeană a procesatorilor Clitravi o solicitare către Directoratul General pentru Sănătate al Comisiei Europene pentu a include bicarbonatul şi alţi aditivi pe lista celor aprobaţi.
Octombrie-Noiembrie 2013
Dosarul aditivilor ajunge pe masa comisiei tehnice de la Directoratul General pentru Sănătate al Comisiei Europene (SCoFCAH), care, după mai multe amânări succesive restrânge lista şi acceptă derogări doar pentru produsele considerate tradiţionale. În lista produselor tradiţionale sunt şi micii.
Ianuarie-Februarie 2014
Comisia tehnică modifică succesiv lista aditivilor propus spre aborbare şi generează reacţii adverse din partea statelor membre ce nu au reuşit să îşi includă produsele pe lista celor tradtiţionale. Printre cei nemulţumiţi se numără Olanda şi Danemarca.
Februarie 2014
Directoratul General pentru Sănătate al Comisiei Europene propune ca lista de aditivi să fie împărţită în două categorii distincte: cea a aditivilor folosiţi în produsele tradiţionale şi restul. Astfel, Directoratul a propus trimiterea spre aprobare a aditivilor din produsele tradiţionale pentru ca după alegerile europarlamentare să fie parcurs acelaşi proces şi pentru restul aditivilor.
Februarie 2014
Pe 20 februarie lista aditivilor propuşi spre aprobare pentru produsele alimentare tradiţionale ajunge pe masa comisiei tehnice de la Directoratul General pentru Sănătate. Pe această listă se află şi bicarbonatul folosit pentru mici iar lista aditivilor trebuie aprobată de comisie cu o majoritate calificată de 72%.
Martie 2014
Comisia Tehnică dă undă verde listei de aditivi pentru produsele tradiţionale, documentul va ajunge ulterior în Parlamentul European unde va fi supus unui vot final.