Forţa economică a femeilor: 245 de mii de antreprenoare creează peste 740 de mii de locuri de muncă în România

25 martie 2016

Iniţiativa privată feminină în România se dovedeşte a fi o forţă economică veritabilă pe care nimeni nu o mai poate neglija. O treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Mărturie stau şi cele peste 50 de experienţe antreprenoriale de succes, adunate şi istorisite autentic, în volumul “Forţa economică a femeilor”, coordonat de Andreea Paul, lect.univ.dr. şi deputat PNL, recent publicat la Editura Polirom. Munca şi visul s-au dovedit motoarele cele mai puternice care au alimentat curajul femeilor de a intra în lumea afacerilor.

Structurată în trei părţi, cartea dezvăluie istoricul business-ului feminin românesc, realităţile şi provocările economice ale femeilor în România actuală, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeană, instrumentele de sprijinire şi politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin. Recomandările sunt deosebit de utile pentru femeile care doresc să pornească o afacere. Vă îndemn să descoperiţi în cartea “Forţa economică a femeilor” noi oportunităţi şi să daţi aripi viselor voastre.

Totodată, în acest volum am găsit şi răspunsul la întrebarea: câte femei au reuşit în competiţia feroce a mediului de afaceri din România? 38% din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Mai concret:

  • 245.260 firme cu asociaţi sau acţionari majoritari femei au depus bilanţul, din care  173.576 sunt SRL cu asociat unic femeie. Aceste doamne au creat 744.236 de locuri de muncă şi au generat o cifră anuală de afaceri de 129,3 miliarde de lei, conform ultimelor date oficiale disponibile.
  • La acestea se adaugă alte 165.300 de femei – persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau familiale active, care au ales să lucreze pe cont propriu.
  • Pe primul loc în ţară din perspectiva numărului de locuri de muncă create de către doamnele antreprenoare se află, desigur, municipiul Bucureşti, urmat de judeţele Constanţa, Cluj, Timiş, Bihor şi Prahova, iar pe ultimele locuri se află judeţele Caraş-Severin, Covasna şi Mehedinţi.

Acest volum va fi lansat în data de 29 martie 2016, la Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucureşti, la orele 17.30.

Din cuprins:

Apariţia şi dezvoltarea clasei sociale antreprenoriale feminine • În căutarea istoriei businessului feminin • Emergenţa clasei sociale antreprenoriale feminine în capitalismul românesc • Instrumente specifice de sprijin a antreprenoriatului feminin • Politici publice internaţionale suport pentru antreprenoriatul feminin • Experienţe antreprenoriale feminine în România

Cotributoarele volumului:

Adriana Ahciarliu • Georgeta Alina Alexoiu • Adriana Alionte • Anca Ardelean • Dorina Arsene • Iren Arsene • Camelia Artamon • Simona Baciu • Amelia Boroş • Sorina Bradea • Cătălina Brînză • Loredana Ioana Bucur • Doina Cepalis • Diana Chivu • Daniela Ciocan (Moiş) • Irinel Cristu • Carmen Angelica Cuibuş • Mihaela Danalache • Ilona Fodoroiu • Adriana Frăţilă • Michaela Gafar • Felicia Gheorghiu • Cristina Ghineţ • Geraldine Ghineţ • Marina Hanna • Isabelle Iacob • Corina Ilie • Liliana Masgras • Siminica Mirea • Silvia Năstase • Sonia Nechifor • Cerasela Nergheş • Adina Oancea • Ileana Olaru • Elena Luiza Oprea • Diana Pavelescu • Camelia Păduraru • Delia Popa • Elena Popescu • Rodica Radu • Mirela Retegan • Cătălina Rousseau (Stan) • Olivia Andreea Rusu Pons • Marcela Sărmăşan • Oana Stan • Ruxandra Stanciu • Bibiana Stanciulov • Alina Stancu • Alexandra Stoica • Vania Szasz • Bianca Tudor • Mihaela Raluca Tudor • Valeria Tudor • Ana-Maria Ungheanu • Claudia Mihaela Ursăteanu • Rodica Vasin • Corina Vinţan • Anca Vlad

Andreea Paul este doctor în economie, lector universitar, prim-vicepreşedintele PNL şi din 2012 deputat de Ţara Oaşului. La Editura Polirom a mai publicat Forţa politică a femeilor (2011).